Tüketiciyi Etkilemek Basit; Flat Tasarım Anlayışı

Tasarım denilince insanların aklına üç boyutlular, animasyonlar efektler geliyor. Flat design ise bu yapıyı baştan düzenleyen, klasik tasarıma anlayışına karşı duran bir süreçtir. Sadeliğin ön planda olduğu flat tasarım anlayışı, az tasarım ile çok şey anlatma amacını güder.


Flat tasarımın ilk örneklerini 1940 ve 50'li yıllar arasında görmüş olsak da bu tasarım anlayışı yeterince benimsemedi. Benimsenmemesinin nedeni ise markalar sade tasarımları görünce “tasarımcı hiç uğraşmamış” algısına kapılırlardı. Böylece flat tasarımın pabucu dama atıldı.  2010'lu yıllara gelindiğinde ise bu anlayışın tekrar gün yüzüne çıktığını ve çokça tercih edildiğini görüyoruz.


İletişim, pazarlama, tasarım, reklam gibi sektörel trendleri yakından takip eden ve buna uygun olarak kendilerini geliştiren reklam ajansları markalar için bu trendlere uygun olarak iş yaparlar. Flat tasarımda reklam ajansları profesyonel tasarımcıları ile sadeliği ve basitliği daha da güzelleştirerek etkileyici bir tasarım ortaya koyabilirler. Özellikle logo konusunda sadeliğin ve basitliğin akılda daha kalıcı olduğu anlaşıldıktan sonra, markanın kurumsal kimliğin bir parçası olan logonun bu tasarım anlayışına göre yapmaktadırlar. Bu konuda oldukça profesyonel oldukları için başarılı iş çıkardıklarını söyleyebiliriz.


Düz tasarımda anlaşılması gereken en önemli şeylerden birisi canlılık ilkesidir. Flat tasarım dönemin trendleri arasında açık ara en önde olan anlayıştır. Flat tasarımda önemli şeylerden birisi renklerin etkili bir şekilde kullanılmasıdır. Flat design anlayışında popülerliği artırmak için renklerin canlılığı ile etkili tasarımlar yapabilirsiniz.


Bu tasarım anlayışında renkler kadar kelimeler de etkili bir rol almaktadır. Etkileyici ve çekici kelimeler kullanarak tasarımda farklılık yaratabilirsiniz.

  1. Flat tasarım için öncelikle efekt animasyon ve üç boyutlu gibi gösterişli tasarımlardan uzak durulmalıdır. Flat tasarımının başarılı olması için sadelik her zaman ön planda olmalıdır. Flat design genelde iki boyutlu olarak çalışılır. Gölge kabartma kıvrım efekt gibi şeyler kullanılmaz.

  2. Flat tasarımda süslemelerden kaçınılmalı daha basit şekiller kullanılmalıdır.

  3. Tasarımda yazı kullanılacaksa bu yazı iyi bir şekilde konumlandırılmalıdır. Tipografi olarak flat tasarım anlayışına uygun olmalıdır.

İnsan beynin görsel hafızasının daha çok etkin olduğunu düşünürsek, markalar görsel tasarıma ağırlık vermeli, karmaşık tasarımlardan kaçınmalı, akılda kalıcı ve aynı zamanda markanın hikayesine destek sağlayabilecek logolar tasarlanmalıdır. Bu konuda profesyonel olan reklam ajansları ile çalışmak markaya her zaman kolaylık ve başarı sağlar.

0 görüntüleme
  • Facebook - Beyaz Çember
  • Heyecan - Beyaz Çember
  • LinkedIn - Beyaz Çember
  • Instagram - Beyaz Çember
  • YouTube - Beyaz Çember

(+90) 552 312 3185

Ahmet Mithat Efendi Sokak 28/5
Güzeltepe, Çankaya, Ankara, TR

©2020, Medya Mutfağı tescilli bir markadır ve tüm hakları saklıdır.