VLOG Yönetimi de Profesyonelliğe İhtiyaç Duyar

VLOG Yönetimi Sandığınızdan Zor Olabilir. Vlog yönetimi günümüzde herkesin ağzındadır. Özellikle Z kuşağı mensuplarının hepsinin kafasında bir vlog kanalı açma planı vardır. Fakat vlog yönetiminin bir amacı olmak zorundadır. Aslında bir içerik ürettiğinizi asla unutmamanız gerekir. Bu içerik komedi, dram, belgesel vb. bir türe sahip olmak zorundadır. Aslında sinemanın kuralları bu alanda tümüyle geçerlidir.


Vlog yönetimi hafife alınacak en son şeydir. Skandal bir viral olarak internette elden ele gezmeniz çok olasıdır. Hem de uzunca bir süre…

Vlog yönetimi yapmaya başlamadan önce iyi ve sürdürülebilir bir hikayeniz olmalıdır. Extreme bir iş yapmıyorsanız veya dünyayı gezmiyorsanız insanlara neyi göstereceğinizi veya neyi anlatacağınızı çok iyi belirlemeniz gerekir. Ardından oyuncu performansları ve çekim kalitesi işe dahil olur. ”Quick Cut” sistemiyle oluşturulmuş videolar dinamik bir hava yarattığı için izlenebilirliği artıracaktır. Kullanabilirsiniz. Tabii ki sadece quick cut sizi kurtarmaz. Doğru yerde yeterli dozda uygulanmalıdır.


İçeriğinizin argo barındırıp barındırmayacağı çok stratejik bir karardır. Baştan düşünün.
Hitap ettiğiniz kitle kim olacak? Oyun oynuyorsunuz ve bunu mu yayınlıyorsunuz. Oyun piyasasında argo sıkça kullanılır. Burada çok fazla sırıtmayacaktır fakat vlog’unuz belirli bir yaştan sonraki insanlara hitap eden türdense bunu 2 kere düşünün. Bilgi verme amaçlı kanallar ve lifestyle vlogları genellikle Y ve X kuşaklarınca takip edilir. Bu kitle ayarsız bir argo kullanımından rahatsızlık duyabilir. Orada bir amaçla bulunmaktadır ve işin geyik tarafıyla aslında fazla ilgilenmemektedir. Sizin espri anlayışınız herkesin hoşuna gitmeyebilir.

Finansal kaygıyla oluşturulmuş bir kanalsa, senaryonuzun ileride hangi ürün yerleştirmelerine uyarlanabileceğini iyi kestirin.

Futboldan bahseden bir kanal mı açıyorsunuz? İleride erkek giyim, saat, parfüm reklam verenleri peşinize düşecektir. Yemek tariflerine mi odaklanıyorsunuz? Tencere, küçük ev aletleri, beyaz eşya reklam verenleriyle muhatap olmanız çok muhtemeldir. Tek amacınız finansal konularsa bunu en baştan belirlemeniz büyük önem taşır.


Herkesi memnun edemeyeceğinizi unutmayın.

Daima eleştirenleriniz olacaktır. Aralarından mantıklı olanları dikkate almaksa sizin aklınızı kullandığınızı gösterir. Yaptığınız hiçbir işte bir anda iyi olamazsınız. Gerekli geliştirmeleri bazen siz, bazen de seyirci fark edecektir. Onları iyi dinleyin. ‘Troll’lerle fazla münakaşaya girmeyin. Muhtemelen böyle bir şeyi neden kendilerinin düşünemedikleri konusunda hayıflanıyorlardır.


Nasıl vlog çekebilirim, nasıl bir vlog kanalı oluşturabilirim, vlog oluşturmaya başlamadan önce nelere dikkat etmem gerekir gibi sorularınız varsa ve iyi bir vlog yönetim stratejisi nasıl olmalı diye endişeleniyorsanız, tüm bu sorularınıza karşı profesyonelce destek verecek bir reklam ajansı ile çalışmanızı öneririz.

0 görüntüleme
  • Facebook - Beyaz Çember
  • Heyecan - Beyaz Çember
  • LinkedIn - Beyaz Çember
  • Instagram - Beyaz Çember
  • YouTube - Beyaz Çember

(+90) 552 312 3185

Ahmet Mithat Efendi Sokak 28/5
Güzeltepe, Çankaya, Ankara, TR

©2020, Medya Mutfağı tescilli bir markadır ve tüm hakları saklıdır.